Kundeservice

Hvad er SkyFood?
SkyFood er den nemmeste og hurtigste portal til online madbestilling fra restauranter.
Maden kan bestilles via SkyFood.dk portal eller via sms på telefonen +4552787787.
Med online bestilling behøver du ikke længere at vente i kø på restauranter, mens de forbereder din mad eller vente på at nogen fra restauranten besvarer din opkald og tage imod bestilling via telefonen. Du bestemmer selv, hvornår du vil have at din mad skal være klar. En vigtig fordel ved skyfood portal er sms meddelelses system. Du bliver hurtigt underrettet via SMS, når din ordre er modtaget og accepteret samt på hvilket tidspunkt din mad vil være klar. Du skal ikke vente på mail eller kontakt fra kundeservice, hvis din mail ikke kommer til tiden.
Bestilling via hjemmesiden - Skyfood
Hvordan fungerer systemet?
At være i stand til at bestille gennem Skyfood system, har du brug for at validere din mobiltelefon, fordi hele bestillingsprocessen går gennem en mobil.
Under registreringen sender systemet dig en kode via SMS, som du indtaster, når du logger ind på webstedet.
Efter modtagelsen af ordre, bliver ordre sendt til restauranten. Restaurant accepterer eller afviser din orde, alt efter, om de kan eller ikke opfylde dine krav. Du vil blive underrettet via sms om status på din ordre (accepteret eller afvist) inden for 1 minut.
Registrering
Registrering på Skyfood udføres gennem validering af din mobiltelefon. Vælg Tilmeld, og indtast dit telefonnummer. Det korrekte telefonnummer format er internationalt format, som kun indeholder cifre (f.eks 4512345678). Efter 1 minut får du adgangskoden, som du kan logge ind på webstedet.
Kun danske telefonnumre accepteres.
Login og ændre konto
Når du er logget ind i Min konto kan du ændre og genopfylde dine oplysninger ved at klikke på Rediger konto. Du kan ændre din adgangskode ved at indtaste en ny og klikke send. For at bestilling går hurtigere, skal du indtaste din adresse eller flere adresser, hvor dine ordrer skulle blive leveret.
Bestilling
Der er et par enkle trin til at bestille mad online:
  1. Klik på sidens logo for at starte bestillingsprocessen
  2. Indtast postnummeret på din adresse og vælge om du vil selv hente din ordre på en restaurant, eller om at den skulle leveres til din adresse.
  3. Vælg en restaurant. På restaurantens hjemmeside kan du finde deres arbejdstid, udbringnings priser og kontakt.
  4. Vælg det produkt, du gerne vil bestille ved at klikke på plus-tegnet. Når du er færdig, klik på "Checkout".
  5. Side med Ordredetaljer vil være åben, hvor dine grundlæggende oplysninger udfyldes automatisk ved at logge ind på webstedet. Du er nødt til at udfylde følgende felter:
    Udbringning / Vælg - om du ønsker at din ordre skal leveres, eller hentes på restauranten.
    Anmodet om - Vælg det tidspunkt, hvor du ønsker at din ordre skulle være klar.
    Kommentarer - indtaste en kommentar eller bemærkning i forbindelse med din ordre.
    Hvis du er klar, skal du klikke på Bekræft bestilling.
  6. Nu vil systemet sende din ordre til restauranten. Indenfor 1 min, vil du modtage en SMS med svaret (accept eller afvisning) fra restauranten.
Hvad hvis meddelelsen ikke kommer?
Det betyder, at restauranten endnu ikke har svaret på din anmodning. Når restauranten svar, vil du få en SMS. Hvis restauranten ikke reagerer inden for 10 minutter, vil systemet sende dig SMS, at ordren afvises.
Bestilling via SMS
Du kan bestille mad via sms til nummeret +4552787787.
På den første linje i sms skriv kode for restauranten
Næste linje er linje for ordre.
Sms ordre afsluttes med A eller U.
A står for afhentning
U står for udbringning
Den maksimale længde af en SMS er 150 tegn.
Lad os se nogle eksempler...
Hvis du ønsker at hente mad på restaurant bør SMS se sådan ud:
<sms_restaurant_initialer>
1x pizza capriciosa (stor)
1x coca cola 0.5
2x fanta exotic 0.33
1x pommes frites (lille)
A
<sms_restaurant_initialer> er kode for den restaurant, som du ønsker at bestille mad fra. Hver restaurant i vores database har unik kode. Tjek restaurants side på vores portal eller restaurants flyer for deres kode.
Efter at du har indtastet restaurants kode i sms, skriv din bestilling på hver enkelt linje.
A på den sidste linje står for henter selv.
For eksempel, hvis du ønsker din mad, der skal leveres til din adresse, kan SMS ligne noget som dette:
<sms_restaurant_initialer>
1x pizza Capriciosa (stor)
2x coca cola 0.5
U
U på den sidste linje står for udbringning.
Efter at du har send en SMS, vil du modtage en besked om, at din ordre behandles, og at du kan forvente et svar inden for 10 minutter.
Din ordre (ID 654321) er ved at blive behandlet af SkyFood.
Forvent venligst ordrebekræftelse i de næste 5 minutter.
Mens restauranten besvarer, vil du modtage et svar.
Din ordre (ID 654321) er blevet accepteret af restauranten.
Forvent venligst levering omkring kl. 14:15.
SkyFood.dk
Det er ikke nødvendigt at indtaste adressen i SMS, da den automatisk vil bruge den adresse, du indtastede under registreringen på hjemmesiden.
Hvis du ønsker din ordre skal leveres til dig – skal du være registreret som bruger.
Uregistreret bruger vil modtage følgende meddelelse:
Venligst registrere dig først på vores portal
SkyFood.dk før du kan vælge mad udbringning.
Hvis du ønsker udbringningtil en anden adresse, så angiv i meddelelsen. For eksempel:
<sms_restaurant_initialer>
2x pizza capriciosa (lille)
1x coca cola 0.5
1x fanta 0.33
U
Peter Schmeichel
Vandtårnsvej 15, 24
3460 Birkerød
Ved bestilling via SMS er det ikke muligt at vælge tidspunktet for udbringningen, derfor vil restauranten levere mad så hurtigt som muligt. Afhænge af restauranten vil det normalt tager 30-60 minutter fra bestilling tidspunktet. Efter restauranten accepterer din ordre, vil du modtage en SMS, at din ordre er accepteret og den tid, du kan forvente at afhente ordren og til hvilken pris.
Når du bestiller første gang via SMS vil du modtage et password for at logge ind på websiden SkyFood.dk som i eksempel:
Tak fordi du bruger SkyFood system.
Din adgangskode for at få adgang til vores
webportal SkyFood.dk er ZXCVBN123.
Password i dette eksempel: ZXCVBN123 skal du bruge, når du logger ind på skyfood hjemmesiden.
Hvis noget ikke er skrevet rigtigt vil du få besked om at SMS- formatet er dårligt.
SMS bestilling er kun mulig med danske mobilnumre.
Bestilling via mobile apps
Android applikation er i udvikling. Du vil være i stand til at bestille ved hjælp af Android apps meget snart.
Annullering af ordre/bestilling
Du kan annullere ordren ved at sende en SMS til nummer +4552787787. SMS skal se sådan ud:
annullere 654321
654321 i dette eksempel er ordrenummer, som du har fået via SMS, da din ordre blev accepteret. Hvis alt er ok, vil du få en bekræftelse på sms, at din ordre er annulleret.
Din ordre (ID 654321) er blevet annulleret.
SkyFood.dk
Annullering af ordre/bestilling skal foretages inden for få minutter fra ordreafgivelse.
Hvis restauranten har startet behandlingen af ​​din ordre, vil du få en tekst med følgende indhold:
Vi beklager, ordre 654321 bliver behandlet af
<restaurant_navn> og kan ikke annulleres.
Udbringning
Hvordan ved jeg, at min ordre vil blive leveret?
Hvis du har modtaget en SMS, det betyder, at restauranten har set og reageret på din anmodning. Restaurant informerer dig om den tid, din ordre vil tage at blive forberedt. Hvis tiden er forskellig fra det tidspunkt på hjemmesiden, betyder det, at restauranten har travlt, og det er den korteste tid, din ordre kan være forberedt.
Hvis ordren er accepteret betyder det at restaurant er i stand til at svare på dine anmodninger.
Hvad er den korteste udbringnings tid?
Forberedelse afhænger af restauranter og i gennemsnit vil det tage 30-60 minutter fra det tidspunkt, hvor ordren er sendt. I den SMS, som du vil få fra restauranten, vil du se den tid, hvor du kan hente din ordre eller forventet udbringning til adressen.
Hvor meget er forsendelsesomkostningerne?
Udbringningsomkostninger afhænger af restauranten, og du kan se dem på restaurantens hjemmeside under grundlæggende oplysninger om restauranter, arbejdstider og kontakt.
Min ordre er ikke ankommet på et bestemt tidspunkt eller er ufuldstændig?
Hvis du ikke er tilfreds med din bestilling, bedes du kontakte restauranten. Kontaktoplysninger kan findes på SkyFood.dk hjemmesiden. SkyFood.dk er en mægler mellem dig og restauranten. Vores ansvar er afspejlet i at opnå en god og hurtig kommunikation, og alt andet relateret til ordrer er restaurantens ansvar.
Min ordre blev ikke leveret?
Hvis din ordre ikke blev leveret, bedes du kontakte restauranten. Når din ordre er sendt til restauranten, accepterer eller afviser restauranten din ordre, så du modtager sms med svar. Hvis restauranten ikke reagere inden for 10 minutter, vil du få SMS, at ordren afvises. Hvis din ordre ikke er leveret, og du har modtaget SMS, at ordren er accepteret, ligger det fulde ansvar på restauranten.
Betaling
Hvordan betaler jeg for min ordre?
Du kan betale ordrer med kontanter eller kreditkort på en restaurant eller til kurér ved udbringning. På denne måde undgår du problemer eller komplikationer, hvis du af en eller anden grund ikke er tilfreds med den vare eller tjenesteydelse, og hvis du vil have dine penge tilbage.